خدمات لوله بازکنی

لوله بازکنی ارزان

خدمات لوله بازکنی

لوله بازکنی ارزان

رفع نم ساختمان

رفع نم ساختمان در اسرع وقت توسط نیروهای مجرب و ماهر. رفع نم ساختمان بدون خرابی و با منصفانه ترین قیمت. رفع نم ساختمان با دستگاه رفع نم نمای ساختمان شماره  رفع نم ساختمان 09108462121 از بین بردن رطوبت خانه در زمستان رفع نم دیوار بدون تخریب از بین بردن لکه های نم دیوار رفع نم با تکنولوژی نانو رفع نم و رطوبت با دستگاه پوشش دیوار نم دار رفع نم و رطوبت بدون نیاز به تخریب در مشهد علت رطوبت خانه در زمستان

رفع نم ساختمان تشخیص ترکیدگی لوله تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله آب رفع نم دیوار رفع نم رفع نم توالت تشخیص ترکیدگی لوله آب با دستگاه تشخیص ترکیدگی با دستگاه دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله تشخیص ترکیدگی نشت یابی لوله های آب عایق رطوبتی دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله آب تشخیص نشتی لوله آب تشخیص نشتی لوله با دستگاه عایق رطوبتی نانو

رفع نم ساختمان

رفع رطوبت کمد دیواری لوله کشی ساختمان نشت یابی لوله آب ترکیدگی لوله خرید دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله رفع نم با مواد دستگاه نشت یاب آب عایق رطوبتی جدید نشت یابی لوله با دستگاه رفع نشتی لوله پلیکا قیمت عایق رطوبتی نانو ترکیدگی لوله آب رفع نم ساختمان قیمت دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله رفع نشتی لوله فاضلاب مصالح نوین ساختمانی نانو رطوبت در ساختمان نانو عایق رطوبتی تشخیص ترکیدگی لوله کرج رفع نشتی لوله آب دستگاه نشت یابی لوله آب قیمت دستگاه فنر لوله بازکنی نشت یابی نشتی لوله فاضلاب از بین بردن رطوبت خانه رفع نم و رطوبت بدون نیاز به تخریب چگونه رطوبت اتاق را بگیریم از بین بردن لکه های نم دیوار از بین بردن بوی رطوبت خانه عایق ضد رطوبت دیوار

دستگاه رطوبت گیر خانگی رفع نم ساختمان جلوگیری از نفوذ رطوبت به ساختمان رطوبت گیر کمد رطوبت گیر طبیعی از بین بردن بوی بد اتاق

دستگاه رطوبت گیر خانگی به انگلیسی ساخت دستگاه رطوبت گیر دستگاه رطوبت گیر صنعتی دستگاه رطوبت گیر گلخانه  رطوبت گیر به انگلیسی

رفع نم ساختمان

رفع نم و رطوبت دیوار و سقف ساختمان

دسته: تعمیرات منزل

 

تعمیرات منزل: از گذشته ها تاکنون سعی بر آن شده استدیوار های ساختمان طوری ساخته شود تا از نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری شود زیرا نم و رطوبت خسارت جبران ناپذیری را بر ساختمان وارد می کند. امروز در چیدانه می خواهیم بررسی انواع نم ها و روش های پیشگیری مقابله با آن به پردازیم با ما همراه باشید.

 

یکی از این مشکلات نم کشیدن دیوارها و به مرور تخریب شدن آنهاست. در ابتدا به این موضوع می پردازیم که با انجام چه کارهایی می توانید از تخریب دیوارهاجلوگیری کرد؟

 

شست و شوی اشتباه دیوارها

 

رطوبت را کاهش دهید.

یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند باعث بروز این مشکل شود رطوبت خانه ها است. در برخی از خانه ها از وسیله های افزایش رطوبت استفاده می شود که بهتر است میزان کمتری از این وسیله استفاده شود. یکی دیگر از راه های کاهش رطوبت بازکردن پنجره ها است که باعث می شود تا رطوبت خانه خارج شود.

 

مطلب بیشتر:روشی برای تعمیر شیر آب، به سادگی!

 

 لباس ها را سریع خشک کنید.

بسیاری از خانه ها این روزها آپارتمانی شده اند و دیگر فضایی برای خشک کردن لباس ها وجود ندارد. در این موارد خانم های خانه مجبورهستند تا لباس ها را در خانه خشک کنند. یکی دیگر از عواملی که باعث نم کشیدن دیوارها می شود زیادماندن لباس های خیس در فضای خانه است. سعی کنید تا به سرعت لباس ها را خشک کنید. همچنین در داخل خانه رطوبت نیز افزایش می یابد.

 

درهنگام شستن دیوارها مراقب باشید.

در هنگام شستن دیوارها مواظب باشید از آب زیادی استفاده نکنید. برخی از خانواده ها برای اینکه دیوار تمیزتری داشته باشند در مدت های کوتاه دیوار خانه ها را می شویند و همچنین استفاده از مواد شوینده برای تعداد دفعات زیاد می تواند باعث این مشکل و همچنین از بین رفتن رنگ دیوار شود.

 

مطلب بیشتر:ترمیم درزهای کاشی در کمتر از نیم ساعت! تخلیه چاه 

 

 

 

 

 شناسایی نم دیوار: لکه های آب

یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید لکه های آب است. بعضی مواقع دیوارهای خانه حالت اولیه خودش را از دست می دهد. این می تواند نشانه ای از وجود نشتی آب در پشت دیوارها باشد. به محض اینکه این لکه ها را دیدید سریعا برای حل این مشکل اقدام کنید.

 

مطلب بیشتر:کدام فلاش تانک مناسب سرویس بهداشتی شماست؟

 

اگر کا از کار گذشت و رطوبت به داخل دیوار شما منتقل شد چاره ای نیست جز آن که دست به کار تعمیر شوید. برای این رفع و تعمیر پیش از هر چیز  باید بدانیم سر منشاء این مشکل رطوبتی و نم از کجاست و چه طور ایجاد شده است. با هم چند نمونه از این موارد را بررسی می کنیم.

 

 

 

اگر مشکل نم و رطوبت از نشت و ترکیدگی لوله های آب باشد.

ممکن است در قسمتی از ساختمان شما یا ساختمان همسایگان شما ترکیدگی لوله اتفاق افتاده و باعث ایجاد رطوبت شده باشد.نشت آب همان چیزی است که باید به شدت نگران آن باشید. زیرا یکی از دلایل تخریب ساختمان ها ، ترکیدگی لوله و نشت آب است.حتی ممکن است نشت آب بسیار جزئی باشد ولی به مرور زمان ، کم کم به صورت رطوبت و نم جذب دیوارها و همچنین شالوده ساختمان شده و اگر باعث تخریب ساختمان نشود حتما به گچ دیوارها و سقف ساختمان صدمه زده و در مواردی باعث ایجاد بوی نم و رطوبت در کل منزل خواهد شد. اهالی فن این حوزه برای حصول اطمینان از نبود نشت آب یا ترکیدگی لوله ، از دستگاه مخصوص نشت یاب آب استفاده می کنند. به وسیله این دستگاه می توان تشخیص داد که آیا در ساختمان شما یا همسایگان شما ، ترکیدگی لوله اتفاق افتاده است یا خیر.

 

مطلب بیشتر:با این سه راه حل از شر بوی بد فاضلاب آشپزخانه خلاص شوید!

 

 

 

اگر مشکل نم و رطوبت ساختمان از آب باران باشد.

در مواردی هم ممکن است هیچ نشتی در ساختمان ، آپارتمان و خانه شما اتفاق نیفتاده باشد.ممکن است علت رطوبت ساختمان از آب باران باشد.به محض شروع فصل بارش در کشور ، موارد زیادی از ایجاد رطوبت در منازل گزارش می شود.آب باران ممکن است به هر نحوی به منزل شما رسیده باشد.با توجه به سیال بودن آب ، گاها پیدا کردن منشا و دلیل ایجاد رطوبت در ساختمان بسیار مشکل می شود.که با یافتن محل رسوخ آب باران به منزل و نحوه رفع این مشکل می توانید این مشکل را رفع نمایید.

 

 

 

اگرتاسیسات لوله کشی ساختمان مشکل داشته باشد و باعث ایجاد نم و رطوبت خانه شده باشد.

در موارد زیادی، وجود نقص در تاسیسات لوله کشی خانه باعث به وجود آمدن نم و رطوبت در ساختمان و خانه می شود.اشکال در  سیستم لوله کشی فاضلاب منزل، اشتباه در کارگذاری روشویی، سیفون تخلیه فاضلاب لباسشویی، نقص در سیستم تخلیه فاضلاب وان حمام،سیستم تخلیه توالت، سینک ظرفشویی و هزاران اشکال دیگر که ممکن است در هرجایی از تاسیسات ساختمان به وجود آمده باشد.

 

 

 

اگر عایق کاری ساختمان باعث ایجاد نم و رطوبت شده باشد.

حدس اول بسیاری از افراد این است که شاید ایزوگام و عایق توالت یا حمام یا آشپزخانه یا سقف ساختمان سوراخ شده و باعث ایجاد رطوبت و نم می شود که این حدس در موارد زیادی باعث می شود که اقدام به تخریب قسمت هایی از ساختمان کنند. ولی پس از پیدا کردن دلیل اصلی ایجاد نم و رطوبت از این کار پشیمان شوند. بله در بسیاری از موارد وجود نقص در ایزوگام ، قیرگونی و عایق های مختلف ساختمان باعث نم و رطوبت می شود ولی بهتر است قبل از تخریب توالت، حمام یا آشپزخانه خانه خود، به دلیل پیدا شدن نم و رطوبت متمرکز شوید یا از متخصص این امر کمک بگ از بین بردن نم و رطوبت خانه بدون تخریب و بسیار ساده

رفع نم و رطوبت ، روش ازبین بردن و رفع نم و رطوبت در خانه

با روشهای بسیار ساده و کاربردی از نم و رطوبت خانه خود جلوگیری کنید و بدون تخریب ساختمان به دنبال رفع نم و رطوبت بروید.

رفع نم و رطوبت دیوارهای خانه بدون تخریب با روش های ساده

رطوبت یک مشکل واقعی برای بسیاری از خانوارهاست، به خصوص خانه هایی که در مناطق مرطوب قرار دارند درست مثل خارج از منزل، داخل منزل نیر همان درصد رطوبت بیش از 60% و 70%را دارد که قدری بالاست که میتواند مشکلاتی را ایجاد کند.رفع نم و رطوبت

چیزی دلسرد کننده تر از داشتن نقاط خیس و مرطوب نیست که میتواند دیوارهای شما را خراب کند و ممکن است باعث ایجاد مشکلات بهداشتی در اطراف شما شود اما همیشه نیاز به تخریب نیست و را استفاده از راهکارهای موثر می توان رفع نم و رطوبت را اجرا کرد ، در این بخش از خانه داری نمناک چند مورد را آورده ایم.

عوارض و تاثیرات منفی نم و رطوبت در خانه

در اینجا فقط به چند مورد اشاره کردیم:

مگس ها

بوی بد

باکتری ها و قارچ ها

کپک روی دیوارها و گوشه ها

وخامت اموال و موارد دیگر

به غیر از اینکه افراد اینجا را با تصورات بد و ایجاد مشکلات بهداشتی ترک میکنند، کسانی که بیشترین رنج را تجربه می کنند، افرادی هستند که دارای آلرژی و بیماری های تنفسی هستند. به همین دلیل بسیار مهم است که به سرعت از رطوبت خلاص شویم. در متن زیر شما می توانید به برخی از توصیه هایی که برای کمک به شما جمع کرده ایم، عمل کنید.

 

روش ازبین بردن و رفع نم و رطوبت در خانه

رفع نم و رطوبت بدون تخریب

روش ازبین بردن و رفع نم و رطوبت در خانه

((تهویه ))

این مهم ترین توصیه است شما همیشه باید در خانه خود تهویه مناسب داشته باشید، به ویژه در مناطقی که احتمالا رطوبت دارد. سعی کنید پنجره ها را تا جای ممکن باز نگه دارید، اگر این کافی نیست، می توانید از فن برای تازه نگه داشتن خانه استفاده کنید از سوی دیگر، تهویه مطبوع می تواند به حفظ مناطق خاصی از خانه کمک کند که در آن هیچ رطوبتی نباشد و حتی به سختی یک هوای موجود در طبیعت در انجا باشد با این حال، از آن خیلی زیاد استفاده نکنید. هوایی که نفس میکشید باید رطوبت لازم برای جلوگیری از بیماری ها و خشک نشدن بینی را داشته باشد.

 

((منابع رطوبتی را تشخیص دهید))

اگر یک منطقه پر از رطوبت در خانه خود پیدا کردید، باید سعی کنید منبع اش را پیدا کنید ، اگر لوله های شکسته یا دارای نشتی در مناطق غیر قابل مشاهده وجود داشته باشد، با لکه هایی که به تدریج رشد می کنند روی دیوار ها ، بازتاب خود را می دهند. به یاد داشته باشید که اگر فورا این نشتی ها را اصلاح نکنید، وضعیت می تواند بدتر شود و حتی باعث آب گرفتی شود. مطمئن باشید که اجازه نمیدهید تا این اتفاق بیفتد!

 

روش رفع نم و رطوبت با نمک

رفع نم و رطوبت با این مواد

 

((از رطوبت گیر استفاده کنید))

این دستگاه مناسب برای مناطق بارانی یا سرد است.رطوبت به راحتی در این مناطق ایجاد و رشد میکنند، زیرا در این مناطق شانس کمتری برای هدایت و چرخش هوا در خانه ها وجود دارد. بنابراین، اگر می خواهید از رطوبت در خانه خلاص شوید، می توانید به راحتی از این دستگاه برای جذب و تخلیه رطوبت استفاده کنید. در مورد قبض برق خود نگران نباشید، چرا که آنها همانند دستگاه تهویه برق مصرف میکنند و در اندازه و ظرفیت های مختلف در دسترس میباشند.

 

((روش رفع نم و رطوبت با نمک ))

آیا می دانستید اینکار امکان پذیر است؟

تمام چیزی که شما نیاز دارید، یک ظرف کم عمق و یک کیلو نمک است. به سادگی نمک را در ظرف بریزید و خواهید دید رطوبت را در چند روز به خود میکشد نمک ،ظرفیت جذب بسیار بالایی دارد. علاوه بر اینکه برای رفع رطوبت در خانه استفاده می شود، می توانید از آن برای حذف لکه های لباس نیز استفاده کنید وقتی متوجه شدید نمک خیلی مرطوب یا سیاه شده ، وقت آن رسیده است که آن را عوض کنید.

 

ترفندهای جدید برای جلوگیری از رطوبت

از بین بردن نم و رطوبت با نمک

 

ترفندهای جدید برای جلوگیری از رطوبت

ترفند ها و روش های دیگر برای جلوگیری از رطوبت و پیشگیری از رسیدن به مرحله رفع نم و رطوبت به غیر از توصیه های فوق، جلوگیری از ورود یا تشکیل رطوبت در خانه شما نیز بسیار مهم است. فقط این نکات ساده را دنبال کنید:

هنگام پخت و پز، هود و هواکش را روشن کنید.

هرگز درجه گرمای هیتر و وسیله گرمایی تان را بیشتر از 20 درجه سانتیگراد نکنید. زیرا به ایجاد رطوبت در دیواره ها و مناطق دیگر کمک می کند.

لباس های خود را در بیرون از خانه برای خشک شدن آویزان کنید.اگر در داخل پهن کنید، رطوبت در سراسر خانه پخش خواهد شد.

گیاهان زیادی در یک منطقه نگذارید. این ممکن است موجب ایجاد رطوبت نیز شود، که بخار دقیقا از این عناصر بیرون می آیند.

در نهایت، باید چیزهایی مانند روشنایی طبیعی و هوا را در خانه تان بررسی و چک کنید.

شما باید پنجره ها و درها را در مناطقی قرار دهید که اجازه می دهد نور خورشید به آنها برسد.

همچنین باید مبلمان خود را طوری بچینید تا هوا در خانه شما به راحتی گردش کند.

این نکات می تواند حتی یک قطعه کیک را از رطوبت خلاص کند. انجام این نکات، میتوانند اثر زیادی در سلامتی شما و حساب بانکیتان داشته باشد. بر اساس این، شما هزینه رنگ کردن و بنایی منزل را در جیبتان نگه میدارید.

 

نکاتی مهم برای جلوگیری از نم بدون و رطوبت خانه

جلوگیری از رطوبت خانه هنگام غذا پختن

 

نکاتی مهم برای جلوگیری از نم و رطوبت خانه

پیشنهادی ساده برای کاهش و رفع نم و رطوبت دیوارهای خانه :

اگر علاقه ای به داشتن فن یا سیستم تهویه ندارید، می توانید یک پنجره را برای چند دقیقه باز نگه دارید تا هوای خشک داخل شود، به خصوص در حمام هایی که برای دوره های طولانی تری در رطوبت اضافی قرار دارند.

از لحاظ ریاضی، فقط بین چهار تا شش پیمانه آب کافی است تا سطح رطوبت داخل را به مساحت 1000 فوت مربع را از 15% تا 60% افزایش دهد.

مقدار افراد داخل خانه می تواند بر میزان رطوبت هوا نیز تاثیر بگذارد. تنفس یک فرد در حدود یک ساعت، میتواند یک فنجان آب تولید کند.

اطمینان حاصل کنید که هوای فن در آشپزخانه، حمام، و اتاق خشکشویی به سمت خارج می رود.

نصب فن ها و بادگیر در اتاق زیر شیروانی نیز می تواند مفید باشد.

دمای محیط را افزایش دهید زیرا هوای گرم می تواند رطوبت بیشتری را حمل کند و در خود نگه دارد (اگر درجه حرارت افزایش یابد رطوبت نسبی نیز کاهش می یابد).

از فن ها برای تهویه استفاده کنید.

حمام سردتر و کوتاه مدت تر بگیرید. از سری دوش کوچکتر و یا کم فشار استفاده کنید و شیر آب را کامل باز نکنید.(شخصا، فهمیده ام که حمام کردن با درجه فشاری کمتری آب بهتر است)

توجه به درجه حرارت داخلی و خارجی نیز می تواند نگرانی از رطوبت داخل خانه را کاهش دهد. دمای فعلی داخل و خارج از محیط چند است؟

آیا خانه خود را بسیار خنک تر از دمای پیشنهاد شده نگه داشته ابد؟ اگر پاسخ بله باشد، تنظیمات جزئی سطح رطوبت به راحتی قابل تنظیم است.

در حین پخت و پز، سعی کنید روی مواد غذای را بپوشانید و از فن به طور کامل استفاده کنید. گاز و اجاق گازهای رومیزی باعث ایجاد رطوبت بیشتری می شوند. اجاق های آهنی کمتر به مرطوب کردن داخل کمک می کنند.آرام پزها مداخله کمتری ار سطح رطوبت داخل خانه دارند.

 پیشگیری از نم و رطوبت ساختمان

رفع نم و رطوبت

رفع نم سقف ساختمان

دسته بندی:مقالات               منتشر شده در 15 مرداد 1397        

شاید یکی از بدترین صحنه هایی که در محیط خانه ممکن است با آن مواجه شویم نشانه ای از رطوبت و نم در ساختمان باشد. سقف ساختمان بیشتر احتمال مواجه شدن با نم را دارد. آنچه که اهمیت دارد این است که خیلی زود دلایل این نم شناخته شود و اقدام به رفع نم سقف گردد زیرا غفلت از این موضوع می تواند تبعات سنگین تر و هزینه های بالاتری را از ما برای ترمیم مطالبه نماید.

 

وجود نم در ساختمان و بخصوص سقف ساختمان بدون دلیل نیست. اما بسته به اینکه طبقه ای که در آن زندگی می کنید کدام طبقه است و یا کدام منطقه ای سقف دچار نم شده است دلیل این نم می تواند متفاوت باشد.

 

رفع نم سقف ساختمان 1

 

بصورت کلی وقتی شما طبقه ای بالاتر از خودتان ندارید و سقف شما با بام همسان است با زمانی که بر روی ساختمان شما طبقه و یا طبقات دیگر وجود دارند این نم دلایل مختلفی می تواند داشته باشد اما بصورت کلی وجود نم در سقف خانه به چند دلیل عمده می تواند باشد:

 

خرابی عایق ساختمان

عدم عایق بندی مناسب ساختمان

شکته شدن و یا ترک خوردن ایزوگام و عایق بندی ساختمان

ترکیدگی و نشتی آب ساختمان

نشتی آب فاضلاب

گرفتگی لوله های فاضلاب

مهم ترین نکته برای رفع نم سقف ساختمان شناخت عامل این موضوع است. در بسیاری از مواقع به راحتی نمی توان تشخیص داد که دلیل اصلی نشتی در ساختمان چیست.

 

این موضوع البته در خانه های قدیمی تر مشکل بزرگتری است و دلیل آن هم این است که قبلا سیستم لوله کشی خانه ها از نوع گالوانیزه و غیر اصولی بود، یعنی نه لوله کشی اصولی و دقیق و متناسب با نقشه ای داشت و نه از لوله های استاندارد و محکمی لوله کشی ساختمان برخوردار بود.

 

رفع نم سقف ساختمان 2

 

در ادامه مطلب در خصوص نحوه رفع نم سقف ساختمان با دیدگاه هر یک از دلایل فوق می پردازیم.

 

رفع نم سقف ساختمان در صورت خرابی عایق، عایق بندی بد و یا عدم عایق کاری و یا شکسته شدن و ترک خوردن ایزوگام

هر چند بسیاری از دوستان تصور می کنند که این مشکل تنها در خانه هایی به وجود می آید که سقف آنها پشت بام باشد اما باید یادآور شد که در خانه های با چندین طبقه روی سر آنها هم این مشکل دیده می شود.

 

در زمان ساختمان سازی باید در مناطقی مانند حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی با استفاده از قیر و یا ایزوگام و یا نوع دیگری از عایق ها کار عایق بندی صورت گرفته باشد. اگر این اتفاق نیوفتاده باشد با هر گونه شستشو و ریختن آب در این محیط ها ممکن است آب از بین درزهای کاشی و سرامیک کم کم عبور کند و به طبقه پایین نم بدهد. بخصوص اگر آب ریزی زیاد باشد.

 

برخی از پیمانکاران با تصور اینکه خود کاشی کاری آب بندی را انجام می دهد و یا آب ریزی به حد زیادی نیست این کار را انجام نمی دهند و خیانت بزرگی در حق مشتریان خود انجام می دهند. برخی نیز به دلایل استفاده از ایزوگام و یا مصالح غیر استاندارد عایق خوبی انجام نمی دهند.

 

در هر صورت در صورت وجود چنین مشکلی اگر نم از سقف پشت بام باشد دو راه وجود دارد و اگر نم از سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه هم طبقه بالا باشد باز دو راه برای برطرف کردن نم سقف وجود دارد.

 

رفع نم سقف ساختمان 3

 

وجود نم در سقف سرویس بهداشتی

 

برای سقف پشت بام یا باید با استفاده از ایزوگام سراسری نقطه ای که نم داده را اصلاح کنید و یا باید با پوشش موزائیک این را را انجام دهید. در صورت استفاده از موزائیک توصیه می شود در زیر آن حتما از عایق ایزوگام هم استفاده شود.

 

اما برای سرویس بهداشتی و حمام و یا آشپزخانه بخصوص وقتی به طبقات پایین نشتی دارد باید دید علت اصلی چیست. معمولا به دلیل استفاده از مواد شوینده قوی درزها به مرور زمان باز می شوند و نشتی حاصل می شود. اما اگر ترکیدگی لوله باشد و یا نشتی فاضلاب نحوه تشخیص متفاوتی دارد که در ادامه توضیح داده می شود.

 

برای اصلاح نشتی سقف سرویس های بهداشتی، حمام و آشپزخانه باید یا تمامی سرامیک ها و کاشی ها را جمع کنید تا به ایزوگام و یا قیر و گونی برسید و سپس کار قیر و گونی را دوباره انجام دهید که بهتر است یک لایه ایزوگام هم روی آنها انجام دهید.

 

راه دوم این است که بر روی خود سرامیک و یا کاشی ها کار دوغاب و بعدا ایزوگام را انجام داده و بعدا دوباره روی آنها را کاشی کاری و یا سرامیک کاری کنید.

 

رفع نم سقف ساختمان 4

 

عایق بندی روی کاشی های قبلی سرویس بهداشتی

 

ترکیدگی و نشتی آب ساختمان

یکی از دلایل شایع نشتی سقف ساختمان ایجاد ترک و یا نشتی آب از لوله کشی آب گرم و سرد خانه است. این موضوع بخصوص از لوله های قدیمی و یا گالوانیزه بیشتر دیده می شود و دلیل آن هم این است که بعد از مدتی این لوله ها دچار پوسیدگی و گرفتگی می شوند.

 

اگر لوله کشی آب ساختمان ترک بردارد و این ترک در کف ساختمان باشد عمدتا نشانه های آن در طبقه پایین ظاهر می شود. معمولا در صورت ترکیدگی لوله آب این نشتی به سرعت انتشار پیدا می کند و بزرگ می شود. اما اگر به خوبی دقت کنید در خود ساختمان هم با تغییر رنگ کاشی و یا سرامیک به خوبی مشخص می شود که لوله آب ترکیدگی دارد.

 

اما اگر لایه نشتی و یا داغی آب در طبقه پایین مشخص شد و به آرامی در حال گسترش بود این نشان می دهد که لوله کشی آب در این قسمت نشتی کمی دارد. یعنی در حد چکه چکه آب از یکی از اتصالات و یا بدنه لوله نشت پیدا کرده است.

 

رفع نم سقف ساختمان 5

 

معمولا برای برطرف کردن عیب ترکیدگی و یا نشتی لوله کشی آب هم سه راه وجود دارد.

 

محل دارای نشتی را خراب کنید تا به نقطه ترکیدن و یا محل نشت لوله برسید و آن را تعمیر کنید.

رفع نم سقف ساختمان 6

 

تعمیر لوله ترکیده آب

 

اگر اطمینان دارید که لوله کشی شما قدیمی است و در صورت تعمیر لوله کشی باز هم با مشکل مواجه خواهید شد، قید لوله کشی زیر کار را بزنید و اقدام به یک لوله کشی روکار در ساختمان خود بکنید و مشکل را ریشه ای حل کنید.

رفع نم سقف ساختمان 7

 

انجام لوله کشی رو کار به جای لوله کشی قدیمی

 

با انجام لوله کشی زیر سقفی آب گرم و سرد ساختمان بصورت کلی لوله کشی خانه را عوض کنید و از این فرصت هم استفاده کنید و تغییراتی در خانه خود ایجاد کنید.

رفع نم سقف ساختمان 8

 

اصلاح لوله کشی با لوله کشی زیر سقفی توسط همکاران ما

 

توصیه ما به شما بخصوص اگر لوله کشی شما بیش از 8 تا 10 سال عمر کرده تعویض لوله کشی خانه بصورت کلی و اساسی است. در این حالت هم می توانید با استفاده از لوله کشی پلیمری رو کار و تنها با کمی ایجاد سوراخ و تراش در خانه و یا حتی بدون آن با داکت کشی لوله کشی روکار انجام دهید و خیال خودتان را بصورت کامل و برای همیشه راحت کنید. راه حل دوم هم استفاده از لوله کشی زیر سقفی است.

 

روش لوله کشی زیر سقفی بسیار روش نوین و البته تاثیرگذاری است. چرا؟ به این دلیل که شما نه تنها نیازی به خراب کردن کف سرویس بهداشتی و یا حمام و آشپزخانه ندارید و نیازی نیست لوله کشی قدیمی را جمع کنید بلکه خیلی راحت می توانید لوله ها را به زیر سقف انتقال دهید و با استفاده از سقف کاذب در سرویس بهداشتی و حمام و استفاده از کناف در اتاق ها و سالن پذیرایی و آشپزخانه نمای خانه را هم تا حدود زیادی لوکس تر و زیباتر کنید.

 

ضمنا لوله کشی زیر سقفی این حسن را هم دارد که در صورت خرابی مجدد لوله و یا داشتن نشتی اولا به خانه همسایه پایینی آسیبی نمی زند و دوما به راحتی می توانید بدون نیاز به خراب کاری و یا تجهیزات اضافی تر و با دسترسی خیلی راحت عیب را شناسایی و بر طرف کنید.

 

رفع نم سقف ساختمان 9

 

نشتی آب فاضلاب

ریشه و علت دیگر نم سقف ساختمان لوله فاضلاب است. به مرور زمان و به علت پوسیدگی لوله های فاضلاب این مشکل بیشتر دیده می شود.

 

از نشانه های نشتی لوله فاضلاب اولا بوی بد نم ساختمان ، دوما مسیر لوله کشی فاضلاب و مهم تر از همه نوع نم ساختمان است. وقتی نم سقف ساختمان به دلیل لوله کشی فاضلاب و یا نم حاصل از ترک و یا نشتی لوله فاضلاب باشد زمانی این نشتی تازه و بزرگتر می شود که آب ریزی وجود دارد.

 

یعنی بر خلاف نم حاصل از لوله کشی آب ساختمان که دائما تازه است و بزرگتر می شود، زمانی که نم سقف ساختمان به دلیل ترک و یا شکستگی لوله فاضلاب باشد این نم تنها زمانی بزرگتر می شود که آب ریزی در مسیر فاضلاب وجود داشته باشد.

 

البته نمی توان منکر این موضوع شد که تشخیص نم فاضلاب در ساختمان های چندین طبقه بخصوص اگر سرویسی بهداشتی و یا محل نشتی لوله فاضلاب مانند حمام بصورت سری کار شده باشد، یعنی همه حمام طبقات روی یکدیگر کار شده باشند و رایزر اصلی آب یکی باشد کمی دشوارتر است.

 

رفع نم سقف ساختمان 10

 

به یاد دارم که با یک نفر از همکاران به خانه ای در امیریه مراجعه کردیم که سقف خانه آنها در مجاورت حمام دچار نشتی بود. برای بررسی دلیل نشتی از آنها خواستیم که ورودی آب را تا را ببندند و با استفاده از سطل های آب درون لوله فاضلاب آب بریزند.

 

علائم دقیقا نشان می داد که لوله فاضلاب نشتی دارد. بخصوص اینکه سقف کاذب را برداشتیم و نم لوله فاضلاب را با دست احساس کردیم و قطرات آب را هم دیدیم ولی به دلیل مجاورت با سقف خیلی قابل تشخیص نبود.

 

ما در طبقه دوم این مشکل را بررسی می کردیم. برای روشن شدن این مطلب آب در طبقه سوم درون فاضلاب ریخته می شد که خواستیم به طبقه چهارم بروند و این کار را انجام دهند. زمانی که در طبقه چهارم آب ریخته شد به خوبی پاشش آب مشاهده شد. هر چند این نشتی خود را در طبقه سوم اصلا نشان نداده بود و بواسطه حرکت بر روی بدنه لوله و درگیر شدن بدنه لوله در طبقه سوم با سقف این نشتی در طبقه سوم منتشر و در طبقه دوم دیده می شد.

 

با بررسی این موضوع در طبقه چهارم مشخص شد که زانوی انشعاب لوله فاضلاب در این طبقه به دلیل نشت ساختمان بصورت کلی از جا کنده شده بود و آب از مسیر این زانو به بدنه لوله و سپس به سقف طبقه دوم و یا کف طبقه سوم انتشار داده می شد.

 

برای تعمیر این لوله به دلیل اینکه ساختمان نو ساز بود مجبور به تخریب قسمتی از سقف و دیوارها و تعمیر لوله کشی فاضلاب شدیم.

 

رفع نم سقف ساختمان 11

 

تعمیر لوله کشی ساختمان توسط کارشناسان گروه تاسیسات 24 ساعته

 

همین تجربه را به نوع دیگر در خیابان شیخ بهایی داشتیم که می توانید سوابق این کار را هم در سوابق کاری ما و مقاله ای به نام رفع نشتی لوله فاضلاب و تعویض لوله های فاضلاب زیر سقفی در منطقه شیخ بهایی مطالعه فرمایید.

 

در این حالت اگر لوله کشی فاضلاب جدید بود و شکستکی کلی باشد چاره ای نیست جز اینکه دست به خرابکاری زده و مشکل را ریشه ای حل کنید.

 

اما اگر نشتی در حد کمی بود می توانید با استفاده از توضیحاتی که در مقاله تعمیر لوله کشی فاضلاب دادیم این نشتی را بدون خرابی برطرف کنید.

 

اما راهکار برای لوله های فرسوده کمی متفاوت است. لوله های فرسوده فاضلاب متاسفانه حتی اگر تعمیر شوند پتانسیل بالایی برای ایجاد نشتی و ترک خوردن در ناحیه دیگری را دارند به همین دلیل توصیه می شود لوله کشی فاضلاب ساختمان عوض شود.

 

رفع نم سقف ساختمان 12

 

برای تعویض لوله کشی فاضلاب یا باید مجددا کف ساختمان را خراب و لوله کشی را انجام دهید و یا اگر طبقه پایین ساختمان از خودتان باشد و یا با آنها توافق داشته باشید لوله کشی فاضلاب را بصورت زیر سقفی از ساختمان پایینی انجام دهید.

 

در این حالت نیازی به تخریب لوله های فاضلاب قدیمی نیست و تنها باید با ایجاد چند سوراخ لوله کشی فاضلاب را از زیر سقف بصورت اصولی انجام دهید. در این حالت باید از سقف کاذب و کناف برای پوشاندن لوله ها در سطح خانه در طبقه پایین استفاده شود.

 

گرفتگی لوله های فاضلاب

در برخی از موارد علت نشتی و نم سقف خانه گرفتگی لوله های فاضلاب است. در این حالت لوله ها توان ردکردن آب را ندارند و این موضوع باعث می شود که آب از کناره های لوله و یا از درز بین اتصالات با فشار زیادی که به لوله وارد می شود بیرون بزند.

 

هرچند تا حدود زیادی در وضعیت گرفتگی لوله های فاضلاب هم اغلب نشتی به دلیل شکستن و یا باز شدن درزهای لوله های اتفاق می افتد ولی در این حالت گاها با باز کردن لوله فاضلاب مشکل برطرف می شود.

 

هرگاه نم سقف خانه کم بو و در زمان آب ریختن کمی بیشتر شد به این موضوع باید شک کنید. بهتر است اگر لوله کشی خانه قدمت زیادی ندارد ابتدا با فنر و یا مایع باز کننده لوله سعی کنید تا اگر لوله گرفتگی دارد آن را باز کنید و اگر مشکل برطرف نشد برای نشت یابی و در صورت نیاز تعمیر لوله فاضلاب و یا در درجه بهتر تعویض لوله های فاضلاب با لوله های جدید اقدام نمایید.

 

رفع نم سقف ساختمان 13

 

فنر زدن لوله فاضلاب

 

البته همیشه هم نم سقف خانه به علت لوله کشی آب و فاضلاب نیست. گاها نم به دلیل آبیاری بام سبز، گاهی به دلیل بارندگی و مواردی از این دست هم می تواند باشد که البته در صورتی این موارد اتفاق می افتد که نم سقف خانه به پشت بام مربوط باشد.

 

در صورتیکه تعمیرات لوله کشی انجام دادید و کار لوله کشی زیر سقف انجام دادید بهتر است لوله های آب و فاضلاب را هر دو به زیر سقف ببرید. همانند یکی از تجربیات همکاران ما در خیابان شیخ بهایی که کار تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب بصورت کلی انجام شد و لوله های آب و فاضلاب به کلی تعویض و به زیر انتقال یافت و بعدا این لوله ها به زیر سقف کاذب و کناف برده شد.

 

در این کار کارفرما با تعویض لوله کشی آب و فاضلاب اقدام به اضافه کردن تجهیزات بهداشتی جدید کرد و حتی دکوراسیون بهداشتی خود و تجهیزات بهداشتی خود را هم از نوع وال هنگ نصب کرد که باعث شد هرچند خانه از نوع قدیمی بود ولی ظاهری بسیار لوکس و زیبا پیدا کند.

 

کارشناسان ما در گروه تاسیسات 24 ساعته از خبره ترین و کار ورزیده ترین کارشناسان تاسیساتی تهران انتخاب شده اند تا بتوانند درکنار تشخیص دقیق عیب نم سقف خانه شما، کار تعمیرات و تعویض لوله کشی را با جدیدترین و به روزترین متد لوله کشی برای شما و به دلخواه شما در کوتاه ترین زمان انجام داده و تعهدات لازم را به شما ارائه نمایند.

 

رفع نم سقف ساختمان 14

 

تعویض لوله کشی ساختمان توسط همکاران ما

 

در نظر داشته باشید که گاها تنها یک بار هزینه کردن و تعمیر اساسی لوله کشی خانه باعث می شود تا جلوی بسیاری از اتفاقات و ریز هزینه های آتی گرفته شود و تغییرات بسیار قابل توجه و رو به بهبودی در خانه شما اتفاق بیافتد.

 

پیشنهاد می کنیم برای دریافت مشاوره کارشناسان ما در خصوص ایجاد تغییرات و تعمیرات لوله کشی های فرسوده و خراب خود همین امروز با کارشناسان ما در گروه تاسیسات 24 ساعته تماس بگیرید و از نظرات و راهکارهای ما شگفت زده شوید.

Moisture

عوامل مختلف ایجاد نم و رطوبت

تشخیص و رفع نم و رطوبت با دستگاه و بدون تخریب

تشخیص و رفع نم و رطوبت یکی از معضلات جدی ای که امروزه ساکنین آپارتمان ها و منازل شخصی با آن مواجه هستند .عوامل مختلفی در ایجاد نم دخیل هستند و در صورت عدم تشخیص به موقع و برطرف نکردن آن می تواند خسارات فراوان و جبران ناپذیری به واحدهای ساختمانی وارد کند . نم توالت ، نم دیوار ، نم سقف از رایج ترین موردهای قابل مشاهده است . وجود نم و رطوبت در واحدهای مسکونی می تواند دلایل و آثار مختلفی داشته باشد از مهم ترین و بارزترین آثار آن تغییر رنگ و فرو ریختن گچ سقف یا دیوارها ، ایجاد بوی نم و رطوبت  می باشد و در مواردی حتی باعث آسیب زدن به شالوده ی ساختمان می شود .

 

علل ایجاد نم و رطوبت

 

نم و رطوبت در واحدهای مسکونی یا تجاری به علل مختلفی می تواند ایجاد شود که از جمله ی آن ها می توان موارد زیر را برشمرد :

 

استفاده از دستگاه های ایجاد نم و بخور در اتاق ، وجود مشکل در تاسیسات لوله کشی ساختمان ، وجود مشکل در عایق ها یا ایزوگام یا قیرگونی ، ترکیدگی یا نشتی لوله های آب ، خشک کردن لباس ها در محیط منازل ، عدم بندکشی و آب بندی مناسب  درز کاشی سرویس بهداشتی (توالت) و حمام ،  شستن دیوارها و استفاده از مواد شوینده به دفعات زیاد ، عدم استفاده از فلاش تانک ها و لوله های با کیفیت .

 

در صورت مشاهده نم و رطوبت باید سریعاً محل و علت آن را پیدا کنیم بهتر است برای تشخیص علت و محل دقیق و رفع نم و رطوبت  با متخصصان مشورت کنید و از آن ها کمک بگیرید. کارشناسان رسا تاسیسات آماده اند تا در سریع ترین زمان ممکن در محل شما حاضر شوند و نسبت به تشخیص و رفع مشکل اقدام نمایند.

 

نقص در تاسسیات لوله کشی ساختمان :

 

یکی از علل رایج در ایجاد نم و رطوبت وجود مشکل در تاسیسات زیربنایی و لوله کشی های ساختمان می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به اشکال در سیستم فاضلاب ساختمان ، نقص در سیستم تخلیه فاضلاب سرویس بهداشتی (توالت) یا حمام و وان ، سیفون تخلیه فاضلاب لباسشویی ، سینک ظرفشویی ، عدم اجرای صحیح کفشور . یکی از خدمات اصلی شرکت رسا تاسیسات اجرای تعمیرات لوله کشی می باشد که شما می توانید با خیالی آسوده امور لوله کشی خود را به ما بسپارید.

 

نم و رطوبت دیوار

wall moisture

wall moisture

wall moisture

ترکیدگی یا نشتی لوله آب :

 

از مهم ترین دلایل به وجود آمدن نم و رطوبت در دیوارها و سقف ها وجود نشتی یا ترکیدگی در لوله های آب می باشد . توجه داشته باشید که ممکن است این نشتی بسیار جزئی و کم باشد ولی همین نشتی جزئی به مرور زمان جذب دیوارها می شود و سبب به وجود آمدن مشکلات بسیاری از جمله تغییر رنگ و فرو ریختن گچ دیوارها ، ایجاد بوی نم و رطوبت می شود و در صورتیکه به موقع برطرف نشود احتمال آسیب زدن به شالوده اصلی ساختمان نیز وجود دارد . کارشناسان شرکت رسا تاسیسات (تاسیسات پایپ) آماده اند در تمام نقاط استان تهران و البرز و در طول هفته حتی روزهای تعطیل جهت تشخیص ترکیدگی لوله یا نشتی لوله ها با دستگاه بدون تخریب و همچنین رفع نم و رطوبت حضور به عمل رسانند . شما می توانید با تماس با کارشناسان رسا تاسیسات (تاسیسات پایپ) ضمن کسب اطلاعات بیشتر درباره ما و خدمات اصلی شرکت در زمینه های تاسیساتی و بنایی و زیرنایی نسبت به حضور کارشناسان جهت نشتیابی لوله با دستگاه هماهنگی های لازم را به عمل آورید.

 

وجود مشکل در عایق ، ایزوگام یا قیرگونی :

توییت

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی سعی معماران بر این بوده تا بتوانند از بهترین تکنیک‌ها و مصالح برای ساخت خانه استفاده کنند تا بتوانند خانه‌هایی مستحکم و در عین حال زیبا بسازند اما در اثر مرور زمان حتی بهترین خانه‌ها نیز دچار دگرگونی می‌شوند که نیاز به رسیدگی و تعمیر بخش‌های گوناگون است. یکی از آسیب‌های جدی که می‌تواند برای ساختمان بسیار مضر باشد، وجود نم و رطوبت است. نم و رطوبتی که به داخل دیوارهای یک خانه نفوذ می‌کند آثار زیان باری را به همراه دارد. در نتیجه در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا راهنمای کامل رفع نم دیوار خانه را در اختیار شما قرار دهیم تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید.

 

گاهی اوقات به خاطر شرایط آب و هوایی و گاهی اوقات به خاطر مصالح نادرستی که در اسکلت ساختمان استفاده شده است رطوبت و نم ناشی از آب و یا هوا به راحتی به دیوارهای خانه نفوذ می‌کند و خسارت‌های جبران ناپذیری را به بار می‌آورد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که معماران هنگام ساخت اسکلت دیوارهای خانه باید به آن توجه کنند استفاده از مصالح سبک و در عین حال عایق حرارت، صوت و رطوبت است. علاوه بر این موقعیت مکانی خانه نیز بسیار مهم است. خانه‌ای که همیشه در معرض مستقیم نور خورشید باشد و یا در یک منطقه کاملا مرطوب بنا شده باشد، در صورتیکه که دیوارهای آن نتوانند کنترل جریان حرارت هوا، رطوبت و بخار آب را به عهده بگیرند، پس از گذشت مدت زمان کوتاهی دچار آسیب می‌شوند در نتیجه دیوارهای یک ساختمان باید مقاومت کافی در برابر شرایط جوی داشته باشند.

 

ایزوگام، قیر‌گونی و عایق‌کاری

ایزوگام، قیر‌گونی و عایق‌کاری

نصب و عایق‌بندی انواع ایزوگام

نصب ایزوگام پشت بام

نصب ایزوگام دیوارها و کف

قیرگونی و عایق‌کاری

ثبت رایگان سفارش

چگونه نم دیوار را تشخیص دهیم؟

شناسایی نم دیوار کار بسیار ساده‌ای است و در اولین نگاه شما می‌توانید متوجه آن شوید. مهم‌ترین راه شناسایی آن لکه‌های آب است. ممکن است گاهی با تماشای دیوارها یا سقف متوجه یک لکه آب و یا تغییر رنگ دیوار یا سقف شده باشید. اگر نم دیوار تازه و سطحی باشد در حد یک تغییر رنگ کوچک دیده می‌شود و اگر عمق نفوذ آب زیاد بوده به صورت ترک‌هایی بر روی دیوار نمایان می‌شود. وجود هر گونه لکه آب، تغییر رنگ، ترک و پوسته پوسته شدن دیوار نشانه نم دیوار است که باید سریعا نسبت به تعمیر آن اقدام شود.

 

چگونه نم دیوار را تشخیص دهیم؟

 

 

 

چگونه نم دیوار را رفع کنیم؟

برای رفع نم دیوار در ابتدا باید منشا اصلی آن را پیدا کنیم. به عبارت دیگر در قدم اول بایستی علت نم دیوار را پیدا کننیم سپس نسبت به آن برای رفع نم دیوار اقدام کنیم. توصیه ما به شما این است که برای شناسایی رفع نم دیوار و اقدام برای تعمیر آن حتما از تکنسین‌های مجرب و ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا اگر مشکلی در ساختمان وجود دارد به صورت اساسی و اصولی حل شود. اگر به دنبال تکنسین‌های کاربلد و ماهر در این زمینه هستید می‌توانید با ثبت خدمات مورد نیاز خود در استادکار از بهترین خدمات و مجرب‌ترین تکنسین‌ها استفاده کنید.

 

چگونه نم دیوار را رفع کنیم؟

 

نم دیوار چگونه به وجود می‌آید؟

به طور معمول برای علت یابی نم دیوار و اقدام برای رفع آن ممکن است با چند مورد رو به رو شوید:

 

نم دیوار در اثر ترکیدن لوله‌های آب:

همانطور که می‌دانید امروزه بسیاری از تاسیسات مربوط به لوله کشی آب از داخل دیوار رد می‌شود تا ظاهر دیوار زیبا باقی بماند. گاهی اوقات در اثر گذشت سال‌های طولانی و با وجود رطوبت بیش از حد در اطراف لوله، لوله دچار نشت می‌شود و یا می‌ترکد که در این صورت بدترین نوع نم بر روی دیوار رخ می‌دهد و پوسته اصلی دیوار نسبت به این حجم از رطوبت سریعا واکنش نشان داده و پوسته پوسته می‌شود و ترک بر می‌دارد. در بسیاری از موارد که ترکیدن یا نشت لوله بسیار حاد است دستور تخریب دیوار ساختمان داده می‌شود. تکنسین‌های مجرب در مجموعه استادکار برای مطلع شدن از این موضوع با استفاده از یک دستگاه مخصوص نشت یاب دیوارها را چک می‌کنند تا تشخیص دهند آیا رطوبت و نم ناشی از دیوار در اثر ترکیدن یا نشت لوله است یا خیر. در نتیجه شما با خیالی آسوده می‌توانید کار تعمیرات مربوط به نم دیوار خود را به نیروهای ماهر استادکار بسپارید.

 

نم دیوار در اثر ترکیدن لوله‌های آب

 

خدمات لوله کشی آب و فاضلاب

لوله‌کشی آب و فاضلاب

لوله کشی آب سرد و گرم

لوله کشی فاضلاب و سرویس بهداشتی

نشت یابی لوله فاضلاب و رفع ترکیدگی فاضلاب

لوله کشی فاضلاب آشپزخانه، سرویس بهداشتی و توالت

ثبت رایگان سفارش

نم دیوار در اثر باران:

اگر در مناطقی با شرایط آب و هوایی بسیار مرطوب و بارانی زندگی می‌کنید حتما با نم دیوار آشنا هستید. معمولا در مناطقی که بارش باران زیاد است برخی از دیوارها در ساختمان‌ها دچار نم و روطبت می‌شود. معمولا برای رفع نم دیوار ناشی از باران در ابتدا باید مکان نفوذ باران به دیوار را پیدا کرد، سپس نسبت به تعمیر و پر کردن آن منافذ اقدام کرد.

 

نم دیوار در اثر باران

 

نم دیوار در اثر تاسیسات ساختمانی:

مشکل در تاسیسات ساختمان جز یکی از مواردی است که امروزه در بسیاری از خانه‌ها دیده می‌شود زیرا لوله کشی تاسیسات به دست افراد کاربلد و ماهر انجام نشده است. ساختمانی که لوله کشی و تاسیسات ناقص داشته باشد قطعا دچار نم و رطوبت می‌شود. در نتیجه اگر لوله کشی فاضلاب به صورت اشتباه و یا با مشکل انجام شده باشد و یا هنگام نصب ماشین لباس شویی و سینک اشتباهی رخ داده باشد که تخلیه کامل فاضلاب صورت نگیرد ممکن است هرگونه نم و رطوبتی بر روی دیوارها ایجاد شود. از این رو تکنسین مربوطه استادکار می‌توانند با حضور در محل و با مشاوره کاملا رایگان علت را برای شما بررسی و پیدا کنند و سپس نسبت به تعمیر آن اقدام کنند.

هزینه رفع نم و رطوبت چقدر است؟

رفع نم و رطوبت به طور متوسط با چه قیمتی در سنجاق ارائه می‌شود؟

به رایگان قیمت بگیرید

200000 تومان

کمینه قیمت

400000 تومان

متوسط قیمت

2000000 تومان

بیشینه قیمت

در کدام شهر نیاز به رفع نم و رطوبت دارید؟

 

عوامل موثر بر قیمت رفع نم و رطوبت

نم و رطوبت در هر نقطه ساختمان که عایق بندی به طور صحیح انجام نشده باشد و تاسیسات آب و فاضلاب از آن عبور کرده باشد می تواند اتفاق بیافتد. نم و رطوبت سقف که به دلیل کهنه و پوسیده شدن عایق بندی و ایزوگام سقف اتفاق می‌افتد، درز بندی نامناسب کاشی های حمام که به نشتی و رطوبت دادن دیوارهای طرف دیگر منجر می‌شود، آب بندی نبودن چهارچوب درها و پنجره ها و یا عایق بندی نادرست پنجره و از همه مهم‌تر اشکال در سیستم تاسیسات و لوله کشی بنا، از جمله مواردی است که اغلب در ساختمان اتفاق می‌افتد. از موارد شایع دیگر نشتی نم و رطوبت در اطراف شیرهای اتصال ماشین ظرفشویی یا لباسشویی به فاضلاب ساختمان و با نشتی لوله های آب زیر سینک ظرفشویی است.

 

البته گاهی این اشکالات در کف مکان‌هایی مثل سرویس بهداشتی و حمام و به دلیل درزبندی نادرست و عایق بندی بی‌کیفیت سرامیک‌ها اتفاق می‌افتد که این موضوع باعث تخریب‌های جدی در سقف و دیوارهای طبقات پایین تر ساختمان هم می‌شود.

 

نوع کار رفع نم و رطوبت

رفع نم و نشتی آب وابستگی زیادی به شرایط کار دارد. گاهی یک نم دادگی ساده دیوار با بررسی های متخصص به کشف یک ترکیدگی جدی لوله می رسد و گاهی هم در حد همان نشتی کوچک یک بست یا اتصال در مدار لوله کشی آب ساختمان متوقف می شود. نکته اینجاست که متخصصین تاسیساتی ترجیح می دهند بعد از بررسی دقیق مشکل قیمت گذاری کنند که البته این کار معقول و منطقی بنظرمی رسد. در درجه اول رفع نم و رطوبت به معنی از بین بردن منبع نشتی آب و در واقع پیداکردن و رفع عامل اصلی است. اما بعد از این کار نوبت به کارهای دیگری مثل کمی بنایی، گچکاری و نقاشی و در مواردی مثل کاشیکاری و سرامیک کاری می‌رسد.

 

نرخ ساعتی کار رفع نم و رطوبت

بسیاری از نیروهای تاسیساتی یک قیمت کلی را پس از بررسی کامل نوع مشکل ارائه می دهند که شامل میزان کار مورد نیاز، نفرات و متریال مورد استفاده می باشد.

 

نوع نشتی و میزان نم و رطوبت

نشتی مربوط به شیرآب

گاهی نشتی آب در پایه های یا محل اتصال به لوله ی شیرهای آب اتفاق می افتد. در اینصورت مشکل با تعویض مغزی شیر یا تعویض کامل شیرآب حل می شود. در این مورد بدانید که خوش شانس بوده اید که لازم نیست هزینه تعویض لوله کشی بدهید.

 

نشتی لوله ها

اینجا همان موردی است که هزینه بیشتری می طلبد. گاهی بررسی متخصص تاسیسات به کشف یک ایراد کوچک منجرمی شود و گاهی کار آنقدر بیخ پیدا می کند که نیاز به کندن و لوله گذاری و قیرگونی مجدد هست.

 

پیشگیری

اگر زیرزمین یا یک محوطه بزرگ و پایین تر از سطح زمین را عایق بندی می کنید یکی از کارهای مهم در این گونه مکان ها پیشگیری است. بسیاری از باشگا ه ها و مکان های سرگرمی و تفریحی در مکان هایی پایین تر از سطح زمین قراردارند که این موضوع آنها را بسیار مستعد نشتی و ایجاد نم و رطوبت می کند. یکی از مورادی که می تواند به جلوگیری از بروز این مشکل و هزینه های بسیار زیاد کمک کند، بررسی منظم راه آب دیوارها بنا و نقوط منتهی به پنجره ها یا ورودی ها و بیخ دیوارهای زیرزمین است. مکان هایی که به پیاده روهای بالاتر از پنجره های خودشان دسترسی و دید دارند از ورود آب و رطوبت به دیوارها در امان نیستند و مهم ترین کار برای صاحبان این فضاها بررسی به موقع عایق بندی و قیرگونی محل اتصال کف پیاده رو و دیوار و پنجره زیرزمین است.

 

این خدمت توسط متخصصین تاسیسات و

نم دیوار در اثر تاسیسات ساختمانی

 

چند نکته برای رفع نم دیوار

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در فضای ساختمان به آن توجه کرد این است که دیوارهای فضاهایی مانند سرویس بهداشتی و حمام که بیشتر در معرض رطوبت هستند باید کاملا عایق کاری شده باشد تا آب را به درون خود نفوذ ندهد. علاوه بر این کف سازی نیز در مناطق مرطوب بهتر است با مصالحی مانند سنگ، موزاییک و یا سرامیک صورت گیرد تا امکان نفوذ آب به سطح زیرین نیز غیر ممکن شود.

 

رفع نم دیوار

 

 

 

دومین نکته کاهش رطوبت در فضای خانه است. اگر حس می‌کنید فضای خانه بنا به هر دلیلی رطوبت بالایی دارد سعی کنید با استفاده از انواع سیستم تهویه و یا باز کردن پنجره‌ها میزان رطوبت را به حداقل برسانید.

 

رفع نم دیوار

 

سومین نکته که معمولا هنگام تمیزکاری خانه باید به آن توجه کرد، شستن دیوارها است. سعی کنید تا جایی که ممکن است دیوارها را با آب فراوان نشویید و از مواد شوینده بسیار زیاد استفاده نکنید زیرا علاوه بر اینکه رطوبت را به درون بافت دیوار نفوذ می‌دهید ممکن است این کار سبب تغییر رنگ دیوار نیز شود در نتیجه تا حد امکان سعی کنید به جای شستشو کامل دیوار با آب با یک اسفنج یا دستمال مرطوب این کار را انجام دهید.

معمولا یکی از اولین عللی که هنگام مشاهده نم و رطوبت به ذهن ساکنین می رسد وجود مشکل در عایق ، ایزوگام یا قیرگونی سقف منزل یا کف سرویس بهداشتی یا حمام می باشد . با اینکه بیشتر اوقات این تفکر درست است و وجود چنین مشکلی سبب به وجود آمدن رطوبت در سقف یا دیوارها شده است اما عدم تشخیص دقیق علت و محل عامل ایجاد کننده ی رطوبت سبب تخریب بی مورد محل هایی از بنا می شود که در آخر نه تنها منجر به رفع مشکل نمی شوند بلکه وقت و هزینه ی اضافه به ساکنین تحمیل می کنند . پیشنهاد ما این است که قبل از هرگونه اقدام و تخریب ابتدا با کارشناسان و متخصصان فنی مشورت نمایید وعلت و محل دقیق مشکل را بیابید . کارشناسان شرکت رسا تاسیسات اماده اند تا در این زمینه شما را یاری دهند و تمامی اقدامات لازم را انجام دهند.

 

عدم بندکشی و آب بندی مناسب  درز کاشی :

 

یک از مشکلات رایج و مشترک اغلب ساکنین واحدهای مسکونی (به ویژه نوساز) عدم بندکشی و آب بندی مناسب درز بین کاشی های سرویس بهداشتی یا حمام و بالکن است که این خود یکی از مهم ترین دلایل ایجاد نم و رطوبت می باشدد زیرا به مرور نم موجود در این مکان ها به دیوارها سرایت کرده و مشکلات متعددی به وجود می آورند . برای جلوگیری از ایجاد نم و رطوبت در این محیط ها چندین راهکار وجود دارد که در ادامه به تشریح آنان خواهیم پرداخت .

 

درست کردن دوغاب پودر سنگ و سیمان سفید و آب بندی درز بین کاشی ها

ابتدا سیمان سفید را الک کید و با مقداری پودر سنگ  مخلوک کنید. همچنین اگر پودر سنگ در دسترس ندارید از گچ هم می توانید استفاده کنید . ( به ازای 1 قسمت سیمان سفید ، 3 قسمت پود سنگ اضافه کنید)

توجه داشته باشید می توانید مقداری ماسه به مخلوط بالا اضافه کنید (به همان میزانی که پودر سنگ اضافه کرده اید)  . ماسه باعث افزایش استحکام ترکیب پودر سنگ و سیمان سفید پس از خشک شدن می شود.

 

سپس مقداری آب به ترکیب بالا اضافه کنید تا مایه ی خمیری شکل شل ( شبیه دوغ) ایجاد شود. اگر مایه بیش از حد شل شد مقداری پودر سنگ و سمان سفید به طوریکه میزان پودر سنگ بیشتر از سیمان سفید باشد به مایه اضافه کنید . در نهایت مایه ی ایجاد شده را با کمک دستکش لا به لای درز کاشی ها کشیده و آن ها را خوب پوشش دهید .

در آخر بعد از 5 تا 10 دقیقه که دوغاب سفت شد و به اصطلاح خودش را گرفت ، اضافات  آن را با کاردک تراشیده و با گونی یا پارچه از روی سطح کاشی ها پاک کنید.

 

استفاده از مواد شیمیایی صنعتی برای درزگیری و آب بندی درز بین کاشی ها

با جای استفاده از دوغاب می توانید از مواد شیمیایی و صنعتی ای که برای این منظور ساخته شده اند نیز استفاده کنید که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

ژل آب بندی C2، مایع آب بندی Timax ، ژیکا بام ، پودر بندکشی ویژه (ضد آب) ، پودر بندکاشی نانویی NanoShine و ...

 

تخریب کف سرویس و اجرای قیرگونی یا ایزوگام جدید.

در این روش ابتدا کل کف سرویس بهداشتی یا حمام  برداشته و تخریب می شود  و پس از اجرای ایزوگام یا قیرگونی جدید، مجددا کف را با کاشی یا  سرامیک می پوشانند.

 

خشک کردن لباس ها در محیط داخلی منازل :

 

یکی از معضلاتی که امروزه اکثر مردم به ویژه ساکنین آپارتمان ها و برج ها و مجمتمع های مسکونی با آن درگیر هستند عدم تعبیه محلی مناسب برای خشک کردن لباس ها می باشد که در نتیجه ی آن ساکنین مجبور می شوند البسه ی خود را داخل واحدها خشک کنند که رطوبت موجود در این لباس ها می تواند باعث ایجاد نم و رطوبت در دیوارها شوند . پیشنهاد ما این است اگر مجبور هستید لباس ها را در داخل واحد خود خشک کنید تا حد ممکن رطوبت لباس ها را از طرق مختلف مثل انداختن در خشک کن لباسشویی کاهش دهید و سعی کنید آن ها را با قرار دادن در جلوی تابش نور خورشید و جریان باد سریع تر خشک کنید.

 

متخصصان شرکت رسا تاسیسات آماده اند تا دراسرع وقت پس از تماس شما جهت تشخیص ترکیدگی لوله و رفع نم و رطوبت در اقصی نقاط استان تهران و البرز حضور یافته و نسبت به تشخیص محل دقیق ترکیدگی و نشتی لوله با دستگاه  بدون تخریب ، رفع نم و رطوبت ناشی از ترکیدگی لوله ها ، نم باران ، انجام لوله کشی و تعمیر نواقص در تاسیسات لوله کشی ،

برای جلوگیری از رطوبت پنجره ها را باز کنید

 

پیشگیری از نم و رطوبت ساختمان

لباس خشک کن را خارج از منزل قرار دهید:

اگر در خانه وسیله یا مکان رطوبت سازی وجود دارد، کمی آن را خاموش کنید یا درجه اش را کم کنید. اکثر دستگاه هایی که باعث تولید رطوبت یا بخارپز میشوند، امروزه دارای یک درجه یا دکمه تنظیم میزان بخار یا آب مورد نیاز هوا هستند. (بدون برنامه ریزی، اما به منظور تکامل اضافه شده اند)

توصیه می شود برای استفاده از الگوی القایی، از دیگهای بخار قدرت، کوره و آبگرمکن استفاده شود.

خطوط تخلیه تهویه هوا و قطره ها باید تمیز و بدون مانع نگهداری شوند.

موقتا گیاهان و گلدانها را در خارج از منزل قرار دهید یا آنها را در یک اتاق جدا نگهداری کنید.

گیاهان رطوبت به هوا می دهند.به خصوص هنگامی که گیاهان زیادی وجود دارند، نقش آنها در سطح رطوبت خانه قابل توجه است. همچنین مطمئن شوید که آنها را بیش از حد آبیاری نکنید.

هیزم تازه بریده شده، حاوی مقادیر زیادی آب است که در هنگام نگهداری در داخل خانه تبخیر می شوند. بهتر که آن را در خارج از خانه نگه داری کرد.

آبنما و نهرها را تمیز نگه دارید تنظیمات آبنما را کاهش دهید تا آب را از خانه دورتر کند.

محدود کردن آبیاری گیاهان ضروری است. از آب دادن به حوض و استخرهایی که در اطراف پایه خانه است ،جلوگیری کنید.یرید.

 

مطلب بیشتر:برای نصب توالت فرنگی در خانه، خودتان دست به کار شوید

 

 

 

چگونگی تعمیر و لکه گیری نقاطی که از آنها آب به دیوار نفوذ می کند

رطوبت دیوارها ممکن است در اثر ایجاد میعان در فضای داخلی ساختمان و یا نفوذ آب از بیرون ساختمان به درون دیوارها پدید آمده باشد. بهترین راه این است که یک ورقه آلومینیومی مربع شکل طوری بر روی دیوار قرار داده و بچسبانید که هوا از هیچ یک از اضلاع آن وارد نشود. بگذارید 2 روز ورقه آلومینیومی به همین شکل باقی بماند و پس از 2 روز آن را بردارید اگر قسمت بیرونی نوار آلومینیومی نمناک است مشکل از میعان داخل ساختمان می باشد.

این مشکل را می توان از طریق نصب یک دستگاه رطوبت زا و یا یک دستگاه تهویه در زیرزمین حل کرد. اگر بخشی از ورقه آلومینیومی که با دیوار در تماس بوده نمناک شد، مشکل از بیرون ساختمان است بنابراین برای تعمیر و از بین بردن این مشکل به ترتیب ذیل عمل نمائید:

 

دیوارها را به درستی بررسی کنید و محل نشتی آب و نقاطی که دارای درز و شکاف هستند را شناسایی کنید . این نقاط می توانند طرفین بالایی سقف که به ناودانی منتهی می شوند و یا زیر طاق بالکن باشد . در صورت امکان نگذارید مسیر آب به سمت دیوارها باشد .

شکاف های بزرگ و سوراخ ها می بایست قبل از جداربندی و رنگ کردن تعمیر شوند . برای این منظور می توانید از سیمان آبی استفاده کنید .

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.